WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH

Uniwersytet w Siedlcach

Szanowni Państwo,

społeczność akademicka naszego Uniwersytetu z ogromnym zaangażowaniem włączyła się w akcję wsparcia dla Ukrainy w obliczu brutalnej agresji Federacji Rosyjskiej.

W związku z tym, że Uniwersytet podjął działania we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym prosimy kierować informacje  o podejmowanych inicjatywach pomocy i zgłaszanie zapotrzebowania w ramach organizowanego wsparcia przez Uczelnię do koordynatora uczelnianego p. Magdaleny Trandziuk pod nr tel.25 643 19 99 lub mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Szczegóły nt. wsparcia społeczności UPH w Siedlcach dostępne są tutaj:   www.uph.edu.pl/uniwersytet/aktualnosci/informacje-dla-studentow-i-doktorantow-z-ukrainy

Siedlce, dnia 1 marca 2022 r.

SOP.0111.2.2022

PISMO OKÓLNE Nr 1/2022

Na podstawie § 13 ust. 3 pkt 2 Statutu UPH postanawiam, co następuje:

  1. Z dniem 1 marca 2022 r. traci moc Pismo Okólne Rektora Nr 15/2021 z dnia 1 grudnia 2021 r., z zastrzeżeniem ust. 2.
  2. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 lutego 2022 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, do dnia 31 marca 2022 r. zalecam zakrywanie ust i nosa przy pomocy maseczki na terenie Uczelni przez studentów, doktorantów, uczestników studiów podyplomowych i innych form kształcenia oraz przez pracowników Uniwersytetu i inne osoby prowadzące zajęcia w UPH.

z up. Rektora

PROREKTOR DS. NAUKI
I WSPÓŁPRACY Z ZAGRANICĄ

dr hab. inż. Zbigniew Karczmarzyk

plakat Kurs pierwszej pomocy

Drodzy Studenci, Międzynarodowa Społeczności Akademicka, zapraszamy na bardzo ważne warsztaty : Kurs pierwszej pomocy oraz międzynarodowa opieka medyczna.
Warsztaty poprowadzą dr hab. Piotr Leszczyński oraz dr Arkadiusz Wejnarski z Centrum Symulacji Medycznych UPH.
Kiedy: 04 marca, godz. 09.00, Gdzie: Aula 101, Biblioteka Główna UPH
Udział w warsztatach jest bezpłatny, a po jego ukończeniu otrzymają Państwo certyfikat udziału.


Prosimy o wcześniejszą rejestrację: https://docs.google.com/.../1FAIpQLSco7Wp9wF.../viewform

Spotkanie organizowane jest w ramach projektu "Let`s get together! Spotkajmy się!" realizowanego w ramach programu Welcome to Poland 2020 i finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej.

🇺🇦
Шановні студенти,
Запрошуємо на медичний майстер-клас: курс першої допомоги та міжнародна медична допомога в рамках Welcome Center UPH.
Семінар проводитиме д-р габ. Пьотр Лещинський та д-р Аркадіуш Вейнарський із Медичного симуляційного центру UPH.
Коли: 4 березня о 09.00
Де: Аудиторія 101, Головна бібліотека UPH
Участь у семінарі можлива після попередньої реєстрації: https://docs.google.com/.../1FAIpQLSco7Wp9wF.../viewform

Зустріч організовується в рамках проекту " Let`s get together! Spotkajmy się!" що реалізується в рамках програми Welcome to Poland 2020 та фінансується Національним агентством академічних обмінів.

ZARZĄDZENIE Nr 8/2022 REKTORA UNIWERSYTETU PRZYRODNICZO-HUMANISTYCZNEGO w Siedlcach z dnia 28 stycznia 2022 roku w sprawie weryfikacji efektów uczenia się przewidzianych w programie studiów oraz w programie kształcenia szkoły doktorskiej w zakresie zaliczeń i egzaminów kończących określone zajęcia w semestrze zimowym 2021/2022 (link do zarządzenia)


Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 478 ze zm.) oraz § 13 ust. 3 pkt 2 Statutu UPH zarządza się, co następuje:

§ 1

Zarządzenie określa zasady weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się, w szczególności egzaminy i zaliczenia kończące określone zajęcia w semestrze zimowym w roku akademickim 2021/2022:

1) na jednolitych studiach magisterskich oraz studiach pierwszego stopnia;
2) na studiach drugiego stopnia;
3) w szkole doktorskiej.

§ 2
1. Weryfikację osiągniętych efektów uczenia się, w szczególności egzaminy i zaliczenia kończące określone zajęcia w semestrze zimowym 2021/2022, prowadzi się:

1) w trybie zdalnym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej;
2) w formie tradycyjnej, tzn. na terenie Uczelni, z zachowaniem wymogów higieniczno-sanitarnych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zaleceniami i wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego.

2. Decyzję w sprawie sposobu weryfikacji efektów uczenia się, w stosunku do poszczególnych egzaminów i zaliczeń kończących określone zajęcia podejmuje, odpowiednio, dziekan wydziału lub dyrektor szkoły doktorskiej.

3. Szczegółowe zasady weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się, o których mowa w ust. 1 pkt 1, określa załącznik do niniejszego zarządzenia.

4. Narzędzia informatyczne, służące przeprowadzaniu egzaminów i zaliczeń w trybie zdalnym, muszą zapewniać bezpieczeństwo danych, w tym wymaganą przepisami prawa ochronę danych osobowych.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

REKTOR

prof. dr hab. Mirosław Minkina

 

Załącznik do Zarządzenia Rektora Nr 8/2022

Szczegółowe zasady weryfikacji efektów uczenia się w trybie zdalnym, przewidzianych w programie studiów oraz w programie szkoły doktorskiej w zakresie zaliczeń i egzaminów kończących określone zajęcia w semestrze zimowym 2021/2022

§ 1
1. Weryfikacja efektów uczenia się (dalej weryfikacja), ustalonych dla poszczególnych przedmiotów, obejmuje wszystkie formy zaliczeń/egzaminów określone w programie studiów, zgodnie z regulaminem studiów lub w programie szkoły doktorskiej, zgodnie z regulaminem szkoły doktorskiej.

2. Weryfikacja możliwa jest w przypadku zrealizowania wszystkich założonych efektów uczenia się dla danego przedmiotu, w tym w ramach kształcenia on-line.

3. Nauczyciele akademiccy lub inne osoby prowadzące zaliczenie/egzamin za pomocą narzędzi informatycznych zobowiązani są do powiadomienia studentów i doktorantów o zmianie sposobu weryfikacji dla danego przedmiotu.

4. Dla studentów i doktorantów z niepełnosprawnościami należy uwzględnić potrzebę wydłużenia czasu trwania egzaminów i zaliczeń. W tym celu, w porozumieniu z Centrum Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami, należy wziąć pod uwagę w szczególności udział tłumacza języka migowego, asystenta wspierającego i psychologa.

§ 2
Ustala się, że podstawową formą weryfikacji jest forma pisemna, realizowana w szczególności za pomocą formularzy w ramach usługi „G-Suite”.

W przypadku pisemnej formy weryfikacji stosuje się system wideokonferencji, który służy między innymi do:

1) potwierdzenia tożsamości studenta/doktoranta;
2) sporządzenia listy obecności na zaliczeniu/egzaminie;
3) obserwacji studenta/doktoranta w trakcie zaliczenia/egzaminu.

3. W trakcie zaliczenia/egzaminu student/doktorant powinien mieć włączoną kamerę w celu kontroli samodzielności pracy studenta/doktoranta.

4. Zaliczenia/egzaminy pisemne przeprowadzane on-line wymagają archiwizacji, w szczególności prace pisemne oraz lista studentów/doktorantów, którzy przystąpili do zaliczeń/egzaminów.

§ 3

W przypadku zerwania połączenia podczas zaliczenia lub egzaminu, nauczyciel akademicki lub inna osoba przeprowadzająca zaliczenie/egzamin decyduje o konieczności jego powtórzenia lub wystawia ocenę uwzględniającą dotychczasowy przebieg egzaminu lub zaliczenia.

§ 4

W przypadku braku możliwości dokonania weryfikacji w formie pisemnej, dopuszcza się formę ustną zaliczenia/egzaminu.