WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH

Uniwersytet w Siedlcach

Międzynarodowa konferencja i warsztaty to przedsięwzięcie jednoczące naukę i praktykę oraz instytucje naukowe, biznesowe i samorządowe. Działania takie wpisują się w Strategię Lizbońską i są korzystne dla wszystkich zainteresowanych stron. Konferencja i warsztaty organizowane na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego odbywają się co roku.

Pierwsza edycja "Human Factor in Business" miała miejsce w listopadzie 2008, a tematyka dotycząca ludzkiego czynnika w biznesie pozwoliła na szeroko zakrojoną dyskusję obejmującą HR (Human Resources - zasoby ludzkie), PR (Public Relations) i CSR (Corporate Social Responsibility - społeczną odpowiedzialność biznesu). Następne edycje zostały zatytułowane "Corporate Social Responsibility and Ethical Aspects of Business" (2009) and "Strategic Management and Knowledge Management. How to Use Intellectual Potential of Employees to Create an Open to Change Organization"(2010).

W ramach przedsięwzięcia zapraszani są goście zagraniczni - teoretycy i praktycy, którzy wspólnie z polskimi uczestnikami biorą udział w konferencji, a następnie prowadzą warsztaty. Dzięki złożonej formie warsztatów i konferencji oraz zróżnicowaniu uczestników możliwe są do zrealizowania liczne cele:

  1. Cel naukowy - na konferencji prezentowane są różne ujęcia zagadnień, następnie wydawana jest książka, będąca jej efektem.
  2. Cel integracyjny - wydarzenie to sprzyja zarówno integracji środowiska naukowego ze środowiskiem biznesu, jak i łączeniu teorii z praktyką.
  3. Cel edukacyjny - w warsztatach biorą udział zarówno pracownicy naukowi, studenci V roku, jak i pracownicy przedsiębiorstw, co daje okazję do wymiany doświadczeń i pogłębienia wiedzy.
  4. Cel organizacyjny oraz rozwoju Wydziału - goście zagraniczni często przyjeżdżają w ramach programu LLP/Erasmus (visiting lecturers), co pozwala kanalizować i lepiej wykorzystać pobyt zagranicznych wykładowców na Wydziale; z drugiej strony przedsięwzięcie jest platformą do nawiązywania nowych kontaktów zagranicznych i przyczynia się do rozwoju współpracy zagranicznej Wydziału (do tej pory uczestnicy pochodzili z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Słowacji, Słowenii, Litwy, Rosji, Irlandii, Kanady, Francji, Holandii i Rumunii).
  5. Cel promocyjny - zaproszeni goście zagraniczni biorą udział w imprezach towarzyszących promujących Siedlce i Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.