1.
Wskazówki dla autorów
W Zeszytach Naukowych Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, Seria „Administracja i Zarządzanie” publikowane są oryginalne artykuły naukowe w języku polskim i angielskim.
Redakcja Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Przyrodniczo Humanistycznego w Siedlcach, Seria ”Administracja i Zarządzanie” prowadzi politykę przeciwdziałania przypadkom
ghostwriting oraz
guest autorship.
2.
Wymagania dotyczące artykułów i techniki przygotowania tekstu
- Objętość artykułu powinna zawierać się w przedziale 10-15 stron zapisanych w formacie A4 (łącznie z tabelami, rysunkami, bibliografią, abstraktem).
- Tekst powinien być napisany TNR czcionką 12 pkt. z interlinią – 1,5. Można odróżnić tekst za pomocą kursywy. Nie należy stosować podkreśleń.
- Tytuł artykułu - czcionka bold 12 pkt., wyśrodkowany.
- Śródtytuły – czcionka bold; wyrównanie do lewego marginesu.
- Cały tekst (oprócz tytułu i śródtytułów) wyjustowany, wyodrębnione akapity, nie należy stosować wymuszonych podziałów.
- Schematy, zdjęcia, wykresy (opisane zawsze jako rysunek) oraz tabele powinny być ponumerowane kolejno. Rysunki i tabele należy umieszczać jak najbliżej miejsca ich przywołania w tekście głównym artykułu.
- Tytuł tabeli – TNR 12 pkt. Interlinia wewnątrz tabeli – pojedyncza. Wszystkie nagłówki wyśrodkowane. Tekst i liczby wewnątrz tabeli – TNR 10 pkt. Linie wyłącznie poziome.
- Tytuł rysunku - TNR 12 pkt, należy umieścić bezpośrednio pod nim i oznaczać wyrażeniem Rysunek X. Opis rysunku czcionka Arial. Wielkość czcionki od 8 do 10 punktów. Szerokość rysunku nie może przekroczyć 12,5 cm.
3. Układ artykułu
- Tytuł artykułu (polski i angielski).
- Imię i nazwisko autora/autorów.
- Nazwa instytucji naukowej (afiliacja).
- Streszczenie w języku polskim i abstrakt w języku angielskim (maks. 200 słów). Treść powinna odnosić się do wszystkich kolejnych części artykułu, tj. wstępu wraz z celem badań, materiałów badawczych i metod stosowanych w artykule oraz zawierać najważniejsze ustalenia i wnioski z badań. Należy użyć wszystkich słów kluczowych wewnątrz streszczenia (ułatwi to odnalezienie tego artykułu przez osoby zainteresowane).
- Słowa kluczowe (maks. 6).
- Tekst podstawowy powinien składać się z następujących części: Wstęp, Materiał i metody, Wyniki i dyskusja, Wnioski, Bibliografia.
- Powstałe wątpliwości nieobjęte niniejszą instrukcją powinny zostać rozwiązane w oparciu o system APA (www.apastyle.org).
4. Sposób cytowaniaCytując publikacje innych autorów należy stosować następujące zapisy:
- Dosłowne przytaczanie tekstu: (Kowalski, 2012, s. 27)
- Przytoczenie tekstu zinterpretowane przez autora: (Kowalski, 2012)
- W przypadku cytowania dzieł różnych autorów układa się je w porządku chronologicznym: (Kowalski, 2011; Nowak, 2014; Skalski, 2017)
5. Sposób zapisu w bibliografiiSpis bibliografii musi być sporządzony w kolejności alfabetycznej, zgodnie ze standardami APA (
http://www.apastyle.org). Poszczególne źródła bibliograficzne (nie więcej niż 25 pozycji) powinny być zapisane zgodnie z poniższymi przykładami.
- Książka autorska (1-3 autorów):
Griffin, R.W. (2017). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Książka pod redakcją:
Kardas, J.S., Wójcik-Augustyniak, M. (red.). (2017). Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Środowisko, procesy, systemy, zasoby. Warszawa: Difin.
- Książka pod redakcją, dostępna w wersji elektronicznej:
Ćwik, N. (red.). (2012). Odpowiedzialny Biznes. Pobrano z: http://odpowiedzialnybiznes.pl/Rola-marketingu-13.pdf.
- Rozdział w książce:
Szajczyk, M. (2017). Zarządzanie projektami. W: J.S. Kardas, M. Wójcik-Augustyniak (red.), Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Środowisko, procesy, systemy, zasoby (s. 358-364). Warszawa: Difin.
- Artykuł w czasopiśmie:
Podstawka, M., Świrska, A. (2015). Optymalizacja wpływów do budżetów gmin z tytułu subwencji wyrównawczej. Zeszyty Naukowe UPH w Siedlcach nr 106. Seria: Administracja i Zarządzanie (33)2015, 173-184.
- Artykuł posiadający numer DOI:
Podstawka, M., Świrska, A. (2015). Optymalizacja wpływów do budżetów gmin z tytułu subwencji wyrównawczej. Zeszyty Naukowe UPH w Siedlcach nr 106. Seria: Administracja i Zarządzanie (33)2015, 173-184. DOI: xxxx.
- Źródło internetowe, które nie jest artykułem, książką ani rozdziałem:
Kowal, N. (2012). Wspólna odpowiedzialność. Pobrano z: http://odpowiedzialnybiznes.pl/Wspólna-odpowiedzialność.pdf.
- Akt prawny:
Ustawa z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. Dz.U. z 2001 r., nr 125, poz. 874 z późn. zm.
Wzór układu artykułu znajduje się
tutaj.
6. Procedura przesyłania artykułów
Artykuł wraz z wypełnionymi i własnoręcznie podpisanymi, a następnie zeskanowanymi Oświadczeniem autora i Deklaracją każdego z autorów prosimy przesyłać drogą elektroniczną na adres redakcji:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Druki oświadczenia znajdują się
tutaj.
Druki deklaracji znajdują się
tutaj.
7. Procedura recenzowania
- Każdy artykuł ocenia redaktor tematyczny, a następnie przekazuje redaktorowi naczelnemu. Jeśli artykuł spełnia wymogi merytoryczne oraz odpowiada profilowi czasopisma, redaktor naczelny podejmuje decyzję o skierowaniu artykułu do recenzji.
- Artykuły zaakceptowane przez redaktora naczelnego i redaktora tematycznego, po uregulowaniu przez autora opłaty, przekazywane są do dwóch niezależnych recenzentów z zachowaniem anonimowości autora i recenzentów (double-blind review proces).
- Recenzje mają formę pisemną i kończą się jednoznacznym wnioskiem recenzentów o dopuszczeniu lub niedopuszczeniu artykuł do druku. Artykuł nie jest dopuszczony do druku w przypadku jednej lub dwóch recenzji negatywnych.
Stosowane są następujące oceny i procedury:
A: Praca bardzo dobra – przyjmowana jest do druku bez odsyłania jej do autora. Autor otrzymuje informację
o pozytywnej recenzji.
B:
Praca wymagająca poprawy:
- przesyłana jest autorowi w celu dokonania zmian sugerowanych przez recenzenta/recenzentów. Następnie poprawiony artykuł wraz z odpowiedziami na uwagi zawarte w recenzji/recenzjach musi zostać ponownie przesłany przez autora do redakcji. Redaktor naczelny podejmuje decyzję o akceptacji pracy do druku.
- przesyłana jest autorowi w celu dokonania gruntownych zmian wskazanych przez recenzenta. Następnie poprawiony artykuł, wraz z odpowiedziami na uwagi zawarte w recenzji, musi zostać ponownie przesłany do redakcji. Praca ponownie zostaje przekazana do recenzji, a autor może zostać zobowiązany do pokrycia kosztów dodatkowej recenzji poprawionej wersji pracy.
C:
Praca słaba – nie jest zakwalifikowana do opublikowania i nie może być ponownie przedłożona do oceny.
Lista recenzentów współpracujących z redakcją jest zamieszczana w każdym numerze Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Przyrodniczo Humanistycznego w Siedlcach, Seria „Administracja i Zarządzanie”.
Formularz recenzji do pobrania
tutaj.
8. Opłata za opublikowanie artykułu
Opłata za artykuł przyjęty do druku wynosi 492 zł brutto. W przypadku niedopuszczenia artykułu do publikacji, w wyniku uzyskania negatywnej recenzji, pobiera się opłatę w wysokości 100 zł za każdą wykonaną recenzję. Niewykorzystana kwota jest zwracana autorowi/autorom.
Opłatę należy wnieść na konto:
Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach
Nr konta 19 1240 2685 1111 0000 3656 3195
koniecznie z dopiskiem:
„Publikacja artykułu w Zeszytach Naukowych Seria: Administracja i Zarządzanie,
imiona i nazwiska autorów”
9. Informacje dla autorów w języku angielskim (Information for authors):
Informacje dla autorów zredagowane w języku angielskim znajdują się
tutaj.